Marketing

A keresőoptimalizálás eredete

Az elmúlt évtizedben a keresőoptimalizálás az online marketing fő eszközévé vált. Elmondhatjuk, hogya kritériumok sokat változtak az évek során, a cél azonban ugyanaz maradt: minél több felhasználót vezessünk a céloldalra. Mióta létezik a SEO és milyen változásokon ment keresztül?

A keresőoptimalizálás mozaikszava a SEO, amit először 1997-ben jegyeztek fel. Ez meglepő módon a Google és egyéb keresőmotorok létrejötte előtt volt, mivel az eredeti szó nem az online, hanem az offline címtárakkal volt összefüggésben, mint például az amerikai ‘Yellow Pages’, amiben a helyi üzletek információit találhatták meg az olvasók. A cégtulajdonosok azonban rájöttek, hogy a könyvben elfoglalt helyük nem mindig előnyös az üzletük számára, így útnak indult a keresőoptimalizálás.

Az eredeti címtárakban a szolgáltatók és üzletek ABC-sorrendben voltak felsorolva, ha azonban a cégek fizettek, nagyobb megjelenést és jobb elhelyezést kaphattak a könyvben. A Google ma is hasonlóan működik: bár nincs ABC-sorrend, de az kerül előre, aki fizet vagy olyan tartalmakat nyújt, amik értékesek. A keresőoptimalizálással segíthetjük az üzletünket, hogy előnyösebb helyre kerüljön a keresőmotorban.

Valójában észre se vesszük, de SEO története azért is nyúlik vissza még az internet előtti időkre, mert a körülöttünk elhelyezett reklámok is része a keresőoptimalizálásnak. A cégek stratégikusan helyezik el hirdetéseiket az utcákon, annak megfelelően, hogy milyen közönséget szeretnének elérni.